مشاوره رایگان : 02637775540  

آنچه که باید درباره مواد افزودنی بتن بدانید

مواد افزودنی بتن به صورت گرد یا مایع برای اصلاح خواص بتن، اختلاط به بتن افزوده می شود.

برای ساخت بتن های ویژه در شرایط خاص نیاز به استفاده از افزودنی های بتن مختلفی می باشد. پس از پیدایش مواد افزودنی حباب هواساز در سال های 1940 کاربرد این ماده در هوای سرد و در مناطقی که دمای هوا متناوب به زیر صفر رفته و آب بتن یخ می زند، رونق بسیار یافت. این ماده امروز یکی از پر مصرف ترین افزودنی ها در مناطق سرد نظیر شمال آمریکا و کانادا و بعضی کشورهای اروپایی است.

ساخت افزودنی های فوق روان کننده که ابتدا نوع نفتالین فرمالدئید آن در سالهای 1960 در ژاپن و سپس نوع ملامین آن بعدا در آلمان به بازار آمد شاید نقطه عطفی بود که در صنعت افزودنی ها در بتن پیش آمد. ابتدا این مواد برای کاستن آب و به دست آوردن کارایی ثابت به کار گرفته شد و چند سال بعد با پیدایش بتن های با مقاومت زیاد نقش این افزودنی اهمیت بیشتری یافت.

امروزه بتن های مختلفی برای منظور ها و خواص ویژه و نیز به منظور مصرف در شرایط خاص با این مواد ساخته می شود که از میان آنها به ساخت بتن های با مقاومت زیاد، بتن های با دوام زیاد، بتن های با مواد پوزولانی زیاد (سرباره کوره های آهن گدازی و خاکستر بادی)، بتن های با کارایی بالا، بتن های با الیاف و بتن های زیر آب و ضد شسته شدن می توان اشاره نمود.

بتن های با کارآیی بسیار زیاد که چند سالی است از پیدایش آن در جهان و برای اولین بار در ژاپن نمی گذرد، تحول جدیدی در صنعت ساخت و ساز بتنی ایجاد کرده است. این بتن که نیاز به لرزاندن نداشته و خود به خود متراکم می گردد، مشکل لرزاندن در قالب های با آرماتور انبوه و محل های مشکل برای ایجاد تراکم را حل نموده است.

این بتن علیرغم کارایی بسیار زیاد خطر جدایی سنگدانه ها و خمیر بتن را نداشته و ضمن ثابت بودن کارایی تا مدتی طولانی می تواند بتنی با مقاومت زیاد و دوام و پایاپی مناسب ایجاد کند. در طرح اختلاط این بتن باید نسبت های خاصی را رعایت نمود. به عنوان مثال شن حدود 50 درصد حجم مواد جامد بتن را تشکیل داده و ماسه حدود 40 درصد حجم ملات انتخاب می شود. نسبت آب به مواد ریزدانه و پودری بر اساس خواص مواد ریز بین 9/0 تا 1 می باشد. با روش آزمون و خطا نسبت دقیق آب به سیمان و مقدار ماده فوق روان کننده مخصوص برای مصالح مختلف تعیین می گردد. از این بتن با استفاده از افزودنی دیگری که گرانروی بتن را می افزاید در زیر آب استفاده شده است. در موارد مختلف از استفاده و نگهداری بتن در سازه ها یا شرایط آب و هوایی و محیطی خاص نیاز به طرح اختلاط ویژه ی است که استفاده از افزودنی های بتن آن را میسر می سازد.

در محیط هایی که نیاز به بتن ریزی سریع و یا مقابله با سرما و یخبندان و همچنین حفظ سازه در تماس دیمی با آب و مبارزه با عواملی که باعث از بین رفتن بتن می شود از افزودنی های بتن استفاده می شود. که در موارد مختلف نوع استفاده از این افزودنی ها و مقدار ترکیبی آن قابل تغییر است. 

 

انواع افزودنی های بتن

روان کننده ها، فوق روان کننده ها، کندگیر کننده ها، تندگیر کننده ها، چسب بتن، ضد یخ بتن، حباب ساز هوا، آب بندها، افزودنی های معدنی، روغن قالب بتن، آب بند سطوح و... اشاره کرد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان و کاتالوگ محصولات با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید.


مطالب مرتبط :

هدف از استفاده ضد یخ بتن راج شیمی

ویژگی های ضدیخ بتن راج شیمی

انواع ضد یخ بتن راج شیمی

پخش ضدیخ بتن در کرج

موارد استفاده از ضدیخ بتن


کلمات کلیدی : مواد افزودنی بتن ، انواع مواد افزودنی بتن ، شرکت راج شیمی ، روان کننده بتن راج شیمی ، فوق روان کننده بتن راج شیمی ، کندگیر کننده بتن راج شیمی ، تندگیر کننده بتن راج شیمی ، چسب بتن راج شیمی ، ضد یخ بتن راج شیمی ، حباب ساز هوا راج شیمی ، آب بندراج شیمی ، افزودنی های معدنی راج شیمی ، روغن قالب بتن راج شیمی ، آب بند سطوح راج شیمی.

 

 افزودنی بتن  پوشش  چسب کاشی و بتن

 

 

 

   

 

 

      

 

مدیران شرکت راج شیمی با بیش از ۲۵ سال تجربه در زمینه تولید مواد شیمیایی صنعت  ساختمان با توکل به خداوند متعال اخیرا اقدام به تاسیس واحدی جدید در شهرک صنعتی اشتهارد نموده اند.بهره گیری از واحد تولیدی مجهز ، تجارب پرسنل متخصص ،کنترل کیفی مجرب  و استفاده از تکنولوژی روز دنیا ، تولید مواد شیمیایی ساختمان با کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده و همکاری با موسسات علمی و پژوهشی کشور باعث افزایش کیفیت محصولات این شرکت گردیده است.

ما اینجا هستیم:

 شهرک صنعتی اشتهارد | غزالی شرقی | سپهر3 | سپیدان3،قطعه 3240  و3241

  

  09107609424

 42 - 02637775540

02637775539

info @ rajshimi.com

 

تمامی حقوق اين سايت برای شرکت راج شیمی محفوظ می باشد. Copyright © 2020 Raj Shimi

طراحی وب سایت توسط : هلدینگ دیاکو